FANDOM

2823-2048208169.jpg
Gedomaru
Kanji

外道丸

Charakterystyka
Rasa

Shikigami

Płeć

Kobieta

Wiek

1000+

Wzrost

147 cm

Waga

38 kg

Urodzony

6 Grudzień

Znak Zodiaku

Strzelec

Kolor Włosów

Czarne

Kolor Oczu

Czerwone

Cechy dodatkowe

Rogi

Status profesjonalny
Przynależność

Rodzina Ketsuno

Zawód

Shikigami Ketsuno Christel

Status personalny
Status

Aktywny

Umiejętności
Bronie

Gigantyczny Miecz

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 282

Anime (Debiut)

Odcinek 195

Głosy
Seiyū

Kawasumi Ayako

Gedomaru (外道丸) jest Shikigami Klanu Ketsuno. Została podarowana Gintokiemu, który potrzebował asystenta.

WyglądEdytuj

OsobowośćEdytuj

Gedomaru jest wierna swojemu mistrzowi bez względu na ich relacje i zadania, jakie jej wyznaczy.[1] Zrobi wszystko, by pokonać przeciwnika, wliczając w to rozmaite sztuczki i oszustwa.[2] Nie zależy jej na klanie, ale szczerze troszczy się o Christel i nie chce, by cierpiała.[3]

FabułaEdytuj

Gintama195-32.jpg

Gedomaru kontra Shikigami Klanu Ketsuno

Gedomaru pojawia się po przyzwaniu przez Gintokiego z portretem pogrzebowym własnej matki w ręce.[4] Oświadcza, że Gintoki zawarł z nią pakt krwi i może ją dowolnie wykorzystywać. Jako że Shikigami nie chce położyć portretu na ziemię przekazuje go w ręce potwora, który z radością go przyjmuje, bowiem uważa, że niewiele dzieciaków tak troszczy się o swoich rodziców. Potem uderza go gigantycznym młotem. Po walce sama depcze po fotografii i wyznaje, że wszystko było zwykłą zagrywką mającą na celu zmylenie przeciwnika. Wyjaśnia, że istnieją dwa rodzaje Shikigami - pierwszy zrobi wszystko bez zbędnych pytań i drugi, który wyrwie głowę bez mrugnięcia okiem.
Gintama195-43.jpg

Gedomaru ukrywa się przed Klanem Ketsuno

Sama została schwytana przez Klan Ketsuno i wykorzystywana do zabijania drobniejszych stworów. Po tych słowach zjawiają się przedstawiciele wspomnianego klanu, którzy rzucają w nich wybuchającymi pieczęciami. Gedomaru chowa się pod ubraniem Gintokiego, ale ratuje ich Seimei, brat Christel. [5]

Na niebie zderzają się ze sobą dwa promienie światła. Jeden należy do Klanu Ketsuno, a drugi do sąsiedniego Klanu Shirno. Gedomaru wyjaśnia, że rozpoczęła się magiczna wojna o pogodę, a za całym nieszczęściem Christel stoi jej były mąż i lider klanu Shirno, Doman.[6] Shikigami opowiada Kagurze i Shinpachiemu historię sporu tych dwóch sąsiednich klanów, która trwa od wieków. Nie wyjawiła tego Christel, bo mogłaby odejść do Domana, by powstrzymać konflikt. Shirino proponuje walkę, ale według Gedomaru Seimei nie ma szans. Na początku się opiera, ale w końcu Gintokiemu udaje się przekonać ją do współpracy. Przybywają do miejsca pojedynku, gdzie okazuje się, że Doman zaatakował Seimeia. Gedomaru jednak przecina promienie oplatające brata Any.[7]

CytatyEdytuj

  • (Do Gintokiego) "Zaakceptowałam cię jako mojego drugiego mistrza. Proszę rozkazuj mi do woli." [8]
  • (O Najemnikach) "Jeśli cokolwiek wam się stanie, Christel już zawsze będzie ukrywać się pod zachmurzonym niebem." [9]

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Gintama: Rozdział 283, str. 4
  2. Manga Gintama: Rozdział 283, str. 5
  3. Manga Gintama: Rozdział 284, str. 5
  4. Manga Gintama: Rozdział 282, str. 19
  5. Manga Gintama: Rozdział 283, str. 4 - 11
  6. Gintama Manga: Rozdział 283, str. 16 - 21
  8. Manga Gintama: Rozdział 284, str. 15
  9. Manga Gintama: Rozdział 285, str. 17

Więcej z Fandomu

Losowa wiki