FANDOM

250px-Hijikata mug
Hijikata Toshiro
Kanji

土方 十四郎

Inaczej zwany/a

Toshi (przez Kondo Isao)
Demoniczny Wicedowódca
Mayora 13
Książę planety Majonezu

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Wiek

27 lat

Wzrost

177 cm

Waga

64 kg

Urodzony

5 Maj

Znak Zodiaku

Taurus

Kolor Włosów

Czarne

Kolor Oczu

Błękitne

Grupa Krwi

A

Cechy dodatkowe

Uzależniony od majonezu
Praworęczny
Pali papierosy

Status profesjonalny
Przynależność

Shinsengumi

Zawód

Wicedowódca Shinsengumi

Partner(zy)

Okita Sougo

Bazy operacyjne

Baza Shinsengumi

Status personalny
Status

Aktywny

Krewni

Okita Mitsuba (ukochana)

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 5

Głosy
Seiyū

Nakai Kazuya

Angielski

Blake Shepard

Hijikata Toshiro (土方 十四 郎) jest Wicedowódcą Shinsengumi.

WyglądEdytuj

Hijikata ma krótkie, czarne włosy i oczy o kolorze metalowego błękitu. Jego strój to zwykle Uniform Shinsengumi, a w dni wolne można go zobaczyć w ciemnej yukacie i sandałach. W jego wersji, Tosshiego, nosi niebieską, obdartą kamizelkę, czerwony podkoszulek, czerwoną opaskę i czarne spodnie. Jego bronią jest miecz samuraja, później miecz Muramasha.

OsobowośćEdytuj

Obawiają się go wrogowie, a także podwładni. Demoniczny Vice-dowódca (鬼 の 副長) jest bardzo surowy. Sformułował Kyokuchuu Hatto (局 中 法度), 45 zasad, które stanowią kodeks dycyplinarny Shinsengumi. Jest też lojalny dowódcy Shinsengumi, Kondou Isao 近藤 勲, jak widać w Sadze Itou, kiedy (z pomocą Yorozuyi) udał się, aby uratować Kondou od Itou Kamotarou 伊 东 鸭 太郎. Hijikata ma silne poczucie dumy, jak widać w Sadze Yagyuu, kiedy walczy z Kitaoojim Itsuki 北大 路 斎. Innym przykładem jest, gdy Kondou przegrał walkę (o Shimura Tae) z Sakatą Gintokim, Hijikata i całe Shinsengumi szukali srebrnowłosego samuraja, aby pomścić Kondou i honor Shinsengumi. Hijikata ma trudny charakter , ale jest chętny do pomocy osobom w potrzebie, jak widać odcinku o wieży Babel. Nie lubi ujawniać swoich słabości.

Hijikata kochał siostrę Okity Sougo, Okitę Mitsubę, jak widać w Sadze Mitsuba. Ale przed wyjazdem do Edo odrzucił ją, wierząc, że życiem z przemocą, nie będzie w stanie zapewnić jej szczęścia. Z uwzględnieniem jej bezpieczeństwa i szczęścia, powiedział jej , że o nią nie dba. To jest główny powód nienawiści Okity Sougo, ponieważ usłyszał, że Hijikata odrzucił jego siostrę. Jednakże, później Hijikata ujawnił, że w rzeczywistości ją kocha. Czuł, że nie był w stanie dać jej szczęścia i dlatego traktował ją chłodno. Widziano go płaczącego po śmierci Mitsuby.

Hijikata jest zaciekłym miłośnikiem majonezu. Polewa prawie wszystkie jedzenie majonezem, w tym także desery i kawę. Jest też nałogowym palaczem. Potrafił polecieć nawet na inną planetę, żeby zapalić, gdy Matsudaira ogłosił natychmiastowy zakaz palenia. Nie lubi kobiet i klubów kabaretowych (kiedy był na urlopie, udał się do kina i sauny). Wydawał się również zirytowany, kiedy miał iść porozmawiać z Shimurą Tae w imieniu Kondou.

Jego osobowość jest podobna do Gintokiego, jak zauważyła kiedyś Mitsuba, w wyniku czego często ze sobą walczą. Umiejętności szermierki Gintokiego są lepsze od Hijikaty, jak widać, gdy Gintoki wygrał walkę (mającą na celu pomszczenia honoru Kondzia i Shinsengumi ), łamiąc jego ostrze.

Po zabraniu przeklętego miecza Maramasha, rozwinęła się u niego podwójna osobowość Tosshi. Wtedy zachowywał się jak wzorowy otaku. Czytał mangi, oglądał anime i bardzo troszczył się o swoje figurki. Był słaby w walce i bał się jej.

HistoriaEdytuj

Przed przystąpieniem do Shinsengumi, Hijikata Toushirou (土方 十四 郎) chodził, poszukując walk w różnych dojou w Bushuu (武 州). Członkowie dojou postanowili współpracować i go załatwić. Hijikata walczył, ale nie miał szans. Kondou Isao, który widział całe to zdarzenie, postanowił go złapać i zabrać ze sobą do dojou. Tam, Hijikata poznał nowych przyjaciół. Liczba jego członków się zwiększała, co później stało się Shinsengumi.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego seiyuu, Nakai Kazuya, zbiegiem okoliczności podkłada głosy kilku szermierzy, w tym Zoro z One Piece, Mugena z Samurai Champloo i Date Masamune z Sengoku Basary.
  • Został stworzony na podsatwie postaci historycznej Hijikaty Toshizo. Początkowo miał być głównym bohaterem Gintamy, ale jego wygląd jest identyczny jak Gintokiego.
  • Postać z Kamen Rider, Kosuke Nitoh inspirowany jest Hijikatą i jego obsesją do majonezu.
  • Toshiro i Monkey D. Luffy (główny bohater anime One Piece) obchodzą urodziny tego samego dnia.
  • Ma skłonności do wzruszania się na filmach które nie są zbyt emocjonalne (widać to w odcinku 40 kiedy obejrzał film „Obcy kontra Yakuza”).
  • Jest wzorowany na postaci historycznej

Toshizo Hijikacie, który był wice-dowódcą Shinsengumi. Hijikata ściśle egzekwował zasady w Shinsengumi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki