FANDOM

Kijima matako
Kijima Matako
Kanji

来島 また子

Inaczej zwany

Czerwony Pocisk

Charakterystyka
Rasa

Ludzie

Płeć

Kobieta

Wzrost

165cm

Waga

48kg

Urodzony

8 Styczeń

Znak Zodiaku

Capricorn

Kolor Włosów

Blond

Kolor Oczu

Niebieskie

Status Profesjonalny
Przynależność

Kihetai

Zawód

Terrorystka

Bazy operacyjne

Statki Kihetai

Status personalny
Statut

Aktywna

Umiejętności
Broń

Pistolet

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 91

Anime (Debiut)

Odcinek 59

Głosy
Seiyū

Hayamizu Risa

Angielski

Carli Mosier

Kijima Matako (来島 また子) znana także jako Czerwony Pocisk, słynie ze swoich umiejętności posługiwania się bronią palną. Jest członkiem ekstremistycznej grupy terrorystów Kihetai, której głównej celem jest zniszczenie świata.

WyglądEdytuj

Kijima jest młodą kobietą o trójkątnej twarzy i parze błękitnych oczu. Ma półdługie blond włosy. Kilka pasem związuje w kucyk wiszący z prawej strony głowy. W mandze ma na sobie czerwony dwuczęściowy, skąpy i odsłaniający pępek strój z długimi rękawami zdobiony jedynie brązowymi wstawkami. Kolor kostiumu ma nawiązywać do jej pseudonimu "czerwony pocisk". Kaburę na pistolety doczepiła do brązowego pasa. Ma również obandażowane nadgarstki i łydki. Na nogi natomiast zakłada długie brązowe buty.[1]
W anime Matako prezentuje się nieco inaczej. Nie ma już bandaży ani długich butów. Są natomiast sandały i białe skarpetki. Kostium ma jasnoróżowy kolor, a wokół ramion, przy rękawach i trochę poniżej szyi pojawiają się jeszcze niebieskie wstawki.[2]

OsobowośćEdytuj

Matako łatwo wpada w gniew, jest bardzo wybuchowa, a swoje odważne opinie wyraża na głos. Krytykuje Nizuo za jego atak na Gintokiego i Katsurę zauważając przy tym, że nie byłby silniejszy od Kotarou, gdyby nie Benizakura. Mimo iż mężczyzna prawie ja za to udusił, nie obawiała się znowu z nim skonfrontować. Nie cechują ją też moralność i litość - zamierzała od razu zabić czternastoletnią Kagurę, nie próbując nawet schwytać jej żywcem.

Jej zachowanie ulega diametralnej przemianie, gdy w pobliżu znajduje się Takasugi. Zwraca się do niego poprzez dodanie tytułu -sama. Martwi się o niego i ochrania, gdy znajdzie się w niebezpieczeństwie. Jako pierwsza dostrzegła celującą do niego Kagurę i od razu rzuciła się do ataku.

FabułaEdytuj

Saga BenizakuraEdytuj

Kijima celuje do Kagury

Matako celuje do Kagury

Kijima zauważa Kagurę, która przystawia parasolkę do głowy Takasugiego i atakuje nastolatkę. Uwaga Matako zostaje rozproszona, gdy Najemniczka zwraca jej uwagę na brudną bieliznę. Kiedy członkini Yorozui walczy z Kihetai, Kijima strzela jej w ramię i kostkę, po czym przykłada jej broń do tyłu głowy.[3] Jakiś czas później Matako ostro krytykuje Nizou za jego egoizm oraz wyrzuca ataki na Katsurę i Gintokiego. Wówczas Nizou rzuca się na kobietę używając Benizakury.[4]

Po ataku Kijima spaceruje po pokładzie. Wówczas zauważa uwięzioną Kagurę walczącą z terrorystami. Nie może uwierzyć, że Takechi daje sobą pomiatać małolacie i nazywa go pedofilem.[5] Chwilę później, gdy Kijima i Kagura zamierzają się wzajemnie opluwać, na statku rozlega się wybuch.[6] Terroryści dochodzą do wniosku, że zostali zaatakowani przez ekipę ratunkową Kagury, więc przywiązują ją do dwóch pali i wystawiają ją napastnikom. Mimo to ostrzał nie ustaje.[7] Kijima rzuca się w pościg za Shinpachim, ale przerywa go kolejny wybuch.[8]

Matako podbiega do rannego Takasugiego. Gdy statki Kihetai zostają zaatakowane przez frakcję Katsury prowadzoną przez Elizabeth, Kijima po raz kolejny walczy z Kagurą.[9] Kiedy zostaje powalona na ziemię, nad jej głową rozlega się kolejny wybuch, tym razem spowodowany przez opętanego Nizou. Celuje do mężczyzny, ale ten z łatwością przyciska ją do ściany.[10]

Saga Czterech Bogów KabukichoEdytuj

Kijima rozmawia z Takasugim o ich celu. Obawia się, że zmierza coraz bardziej w mrok. Okazuje się jednak, że otworzyła się nie przed Shinsukem, a przebranym za niego Takechim. Dowiaduje się, że udał się na statek Admirała Abou i martwi o swojego przywódcę. Wówczas w ich stronę kierują się statki Harusame.[11] Gdy Takechi wyjaśnia całą sytuację, denerwuje się, że zostali wykorzystani przez generała Dwunastej Dywizji Harusame.[12] Jakiś czas później bierze udział w ataku na flotę Amanto.

Saga Kurokono TasukeEdytuj

Kijima, Takechi i kilku innych członków Kihetai porywają Katsurę i Sakamoto, a na monitorze obserwują ostatniego z przeciwników Takasugiego - Białego Demona. Wykorzystali imię ich byłego towarzysza - Kurokono Tasuke, by zwabić ich w jedne miejsce. Gdy Takechi udaje się do restauracji, Matako ostrzega go przed Gintokim.[13] Jakiś czas później Kurokono przystawia katanę do jej szyi i rozkazuje uwolnić zakładników.[14]

Saga Zamach na szogunaEdytuj

Matako cały czas stoi pod salą, w której leży nieprzytomny Takasugi. Bansai radzi jej, by trochę odpoczęła, ale Kijima nie rusza się z miejsca. Mężczyzna uważa, że Takasugi zdawał sobie sprawę ceny, jaką może zapłacić za walkę z Białym Demonem. Matako wygląda na wyraźnie zmartwioną i nie odzywa się ani słowem.[15]

WalkiEdytuj

CytatyEdytuj

  • "Nie lubię kosmosu. Nieważne jak szybko lecą statki, wciąż nie wiem, czy w ogóle się ruszają. Martwię się... Shinsuke-sama. Czy w ogóle zbliżamy się do naszego celu? Jak daleko jeszcze musimy się posunąć? Jak daleko możemy się posunąć? Nie wątpię w ciebie, ale czuję jakbym wpadała w ciemność. To mnie przeraża..."[16]

CiekawostkiEdytuj

  • Najprawdopodobniej otrzymała imię po samuraju Kijimie Matabei (来島又兵衛), który służył Lordowi Mori.
  • W nowelce Klasa 3-Z Pana Ginpachiego należy do Gangu Takasugiego.

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Gintama: Okładka 24 tomu
  2. Anime Gintama: Odcinek 59
  3. Manga Gintama: Rozdział 91, str. 1-7
  4. Manga Gintama: Rozdział 91, str. 15-16
  5. Manga Gintama: Rozdział 92, str. 8-10
  6. Manga Gintama: Rozdział 92, str. 12-13
  7. Manga Gintama: Rozdział 93, str. 3-6
  8. Manga Gintama: Rozdział 93, str. 11-12
  9. Manga Gintama: Rozdział 94, str. 4-18
  10. Manga Gintama: Rozdział 95, str. 1-3
  11. Manga Gintama: Rozdział 310, str. 12-15
  12. Manga Gintama: Rozdział 311, str. 1-3
  13. Manga Gintama: Rozdział 454, str. 8-10
  14. Manga Gintama: Rozdział 454, str. 16
  15. Manga Gintama: Rozdział 524, str. 1-2
  16. Manga Gintama: Rozdział 310, str. 12

Więcej z Fandomu

Losowa wiki