FANDOM

Kondou mug
Kondo Isao
Kanji

近藤 勲

Wymowa

Kondo Isao

Inaczej zwany/a

Goryl
Zabójca Goryl 13

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Wiek

około 30 lat

Wzrost

184 cm

Waga

80 kg

Kolor Włosów

Ciemnobrązowe

Kolor Oczu

Brązowe

Cechy dodatkowe

Gooby pls

Status profesjonalny
Przynależność

Shinsengumi Yorozuya

Zawód

Dowódca Shinsengumi

Status personalny
Status

Żywy, Aktywny

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 8

Anime (Debiut)

Odcinek 1 (specjalne) Odcinek 5 (oficjalny)

Głosy
Seiyū

Susumu Chiba

Angielski

David Wald

Galeria Obrazów

Kondo Isao (近藤 勲) jest dowódcą Shinsengumi.

WyglądEdytuj

Kondo ma krótkie, nastroszone, ciemnobrązowe włosy i bródkę, oraz brązowe oczy. Jest wysokim, opalonym i postawnym mężczyzną. W pracy najczęściej ma na sobie oficerski mundur Shinsengumi, natomiast po służbie nosi zwykle szare kimono, oliwkowe hakama i brązowe haori. Dotyczy to sytuacji w których Kondo nie występuje w stroju Adama - dowódcę Shinsengumi stosunkowo często widuje się nago, w rozmaitych sytuacjach.

Popularne są porównania wyglądu Kondo do goryla oraz żarty z tym związane. Wiele osób "myli" go z tym zwierzęciem.

OsobowośćEdytuj

Kondo Isao jest człowiekiem ciepłym i o wielkim sercu, potrafi też być bardzo emocjonalny. Jak na dorosłego mężczyznę i samuraja, stosunkowo łatwo doprowadzić go do łez. Jest też uprzejmy, choć nie zawsze potrafi zachowywać się stosowanie do sytuacji, szczególnie wobec kobiet.

Kondo ma głęboko zakorzenione poczucie lojalności, zarówno wobec przełożonych i władzy, jak wobec przyjaciół i podwładnych. Zaskarbił sobie tym ogromny szacunek wszystkich członków Shinsengumi. Jak mówi Hijikata Toshiro, pozostali dołączyli do Shinsengumi, nie żeby służyć rządowi, ale by podążać za Kondo.

K8

Kondo dający się ponieść emocjom.

Kondo jest bardzo ufny i widzi u innych głównie zalety, a często nie zauważa złych stron. Okita Sougo wskazuje łatwowierność jako jego główną wadę jako dowódcy. Jak sam Kondo powiedział w rozmowie z Ito Kamotaro, nie czuje się odpowiednią osobą do roli dowódcy, ponieważ nie potrafi wydawać bezwzględnych rozkazów swoim podwładnym i patrzeć jak giną na polu walki. Hijikata Toshiro opisał Kondo jako "duszę Shinsengumi", natomiast pozostałych członków jako "miecz" który tej duszy broni.

Prywatnie Kondo Isao prześladuje Shimura Tae, w której jest beznadziejnie zakochany. Łatwo daje się też poniżać, szczególnie Tae. Kondo denerwują porównania do goryla, ale potrafi też wykazać się dystansem, samemu określając siebie tym mianem.

HistoriaEdytuj

K9

Młody Kondo z Hijikatą Toshiro i Okitą Sougo

W młodości trenował w dojo w Bushuu. Dzięki swojemu charakterowi i otwartości zdołał zaprzyjaźnić się między innymi z młodym i zamkniętym w sobie Okitą Sougo, z lokalnym amatorem bójek Hijikatą Toshiro, czy z niedocenianym i nieszczęśliwym, wszechstronnie utalentowanym Ito Kamotaro. Wszyscy oni, a także wielu innych dołączyło do niego w dojo w którym trenował.

Kilka lat później, wraz z innymi uczniami opuścił Bushuu i wyruszył do Edo. Tam stał się twórcą organizacji policyjnej Shinsengumi, do której dołączyli jego przyjaciele z dojo. Dzięki temu wszyscy mogli zachować swoją broń i żyć jak samuraje, pomimo zakazu używania mieczy oraz upadku klasy samurajów, związanego z przybyciem Amanto.

Umiejętności i wyposażenieEdytuj

Jego zdolności władania mieczem budzą respekt jego podwładnych.

Gdy wyn
Kondo vs tojo

W pojedynku z Tojo Ayumu.

ikiem oszustwa przegrał pojedynek na drewniane miecze z Sakatą Gintokim, członkowie Shinsengumi nie chcieli uwierzyć w jego porażkę. Wiadomo też, że Kondo pokonał w pojedynku Tojo Ayumu uważanego za najgroźniejszego z czterech Niszczycieli Klanu Yagyuu.

Dowódca Shinsengumi w walce posługuje się tradycyjnym mieczem samurajskim. Używał katany Kotetsu, a następnie Kotetsu Z-II wyposażonej w odtwarzacz mp3 oraz wałek z taśmą samoprzylepną do czyszczenia podłóg. Pierwszą zepsuł sam, drugą z rozmysłem złamał Okitą Sougo.

CiekawostkiEdytuj

Postać jest wzorowana na Kondo Isami (近藤勇), historycznym dowódcy Shinsengumi i przyjacielu Hijikaty Toshizo. Historyczny Kondo także posiadał katanę zwaną Kotetsu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki