FANDOM

Mutsu 2.png
Mutsu
Kanji

陸奥

Inaczej zwany
  • Diamentowa dziewczyna (dawniej)
  • Żelazny porucznik
Charakterystyka
Rasa

Klan Yato

Płeć

Kobieta

Wiek

24 lata

Wzrost

158 cm

Waga

44 kg

Urodzony

7 Lipca

Znak Zodiaku

Rak

Kolor Włosów

Jasnobrązowe

Kolor Oczu

Brązowe

Cechy dodatkowe

Porcelanowa skóra

Status Profesjonalny
Przynależność

Kaientai

Poprzednia przynależność

Chidori

Zawód

Kupiec

Poprzedni Zawód

Kosmiczny Pirat

Partner(-zy)

Sakamoto Tatsuma

Bazy operacyjne

Statki Kaientai

Status personalny
Statut

Aktywny

Umiejętności
Broń

Pistolet

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 27

Anime (Debiut)

Odcinek 23

Głosy
Seiyū

Watanabe Akeno

Mutsu (陸奥, Mutsu) jest drugim dowódcą kupieckiej floty Kaientai, choć w rzeczywistości to ona nią zarządza zastępując jej lidera, Sakamoto Tatsumę. Wcześniej była Wice dowódcą Drugiej Dywizji Chidori - grupy Kosmicznych Piratów zajmującej się sprzedażą niewolników. Po tym jak planowano pozbawić ją życia została członkiem Kaientai.

WyglądEdytuj

Mutsu nosi duży pleciony kapelusz, który chroni jej porcelanową skórę przed słońcem. Ma piwne oczy i jasnobrązowe proste włosy, luźno związane na plechach. Ubiera się w granatowy kombinezon przewiązany białym pasem, którego końce wkłada do czarnych butów. Na ciało zarzuca fioletowy płaszcz, a wokół szyi owija czerwony szal. W młodości Mutsu miała krótko ścięte włosy i nosiła strój przypominający qipao, wysokie buty i długi płaszcz.

HistoriaEdytuj

Mutsu kontra chidori.jpg

Mutsu kontra Chidori

Ojcem Mutsu był Dowódca Chidori. W rezultacie wyrosła na pirata i w wieku czternastu lat została Wice-Dowódcą Drugiej Dywizji, mimo iż było to sprzeczne z jej życiowymi zasadami. Któregoś dnia Chidori porwało dryfującego po oceanie, owiniętego w bambusową matę, Sakamoto. [1] Mająca wówczas zmianę Mutsu rozkazała osadzić go w więzieniu. Ten jednak zamierzał wykupić wszystkie statki należące do Chidori razem przebywającymi pod pokładem niewolnikami.[2] Podczas swojej odsiadki Tatsuma uczył ją, jak naprawdę należy handlować. Odkrył też, że sprzedaż ludzi nie sprawia jej przyjemności.[3]

Krótko po osadzeniu Sakamoto w więzieniu, zmarł ojciec Mutsu. Przeciwnicy dziewczyny zamierzali zabić ją razem z niewolnikami na planecie Ken Ou. Innych natomiast mieli poinformować, że dziewczyna zginęła podczas rebelii. Słysząc to, zdecydowała, że uwolni zakładników, a sama zostanie przynętą dla członków Chidori. Ostatecznie niewolnicy odwdzięczyli się za okazaną pomoc i uratowali dziewczynę przed śmiercią, a Kosmicznych Piratów wrzucili do morza zabierając przy tym ich statki.[4][5]

Prowadząc Kaientai Mutsu i Sakamoto dokonali kilku transakcji z Mrocznym Vaderem. Podczas negocjacji, kiedy Mutsu wyszła z pomieszczenia Tatsuma zgodził się na ofertę Vadera nie mając pojęcia, że rzeczywistym celem Amanto było przejęcie władzy nad Ziemią. Mutsu zauważyła błąd swojego szefa, ale ten ciągle ją ignorował twierdząc, że Renho mają dobre zamiary.

Kilka lat później, gdy statek kosmiczny, którym podróżowali m.in. Najemnicy Gin-chana i Sakamoto rozbił się na pustyni, Mutsu i flota Kaientai przybyli rozbitkom z pomocą. Ich działanie zbudziło Piaskowego Robaka. Mutsu rozkazała strzelać do potwora, mimo iż ten porwał Sakamoto. Dzięki interwencji Gintokiego, który uratował dawnego towarzysza, wszystko zakończyło się szczęśliwie.

OsobowośćEdytuj

Mutsu jest zupełnym przeciwieństwem Sakamoto i to ona w rzeczywistości zachowuje się jak lider Kaientai. Jest spokojna, opanowana i poważna. W Sadze Renho puszczają jej nerwy, kiedy Sakamoto grał w Uno zamiast obmyślać plan ocalenia Ziemi. Gdy jej dowódca zostaje porwany przez Piaskowego Robaka, Mutsu stawia bezpieczeństwo innych pasażerów nad jego życiem.

FabułaEdytuj

Saga RenhoEdytuj

Saga Kaientai Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Postać Mutsu bazuje na osobie Mutsu Munemitsu, dyplomacie i jednemu z członków Kaientai Sakomoto Ryomy.
  • Mówi w akcencie Tosa, tak jak Sakamoto.
  • W wieku 14 lat marzyła, by prowadzić piekarnię, w której mogłaby zatruwać ciastka i zabijać zdrajców.

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Gintama: Rozdział 477, str. 13-16
  2. Manga Gintama: Rozdział 478, str. 4-6
  3. Manga Gintama: Rozdział 478, str. 10-11
  4. Manga Gintama: Rozdział 478, str. 17-19
  5. Manga Gintama: Rozdział 479, str. 13-16

Więcej z Fandomu

Losowa wiki