FANDOM

Ikumatsu prof
Nishiki Ikumatsu
Kanji

幾松

Wymowa

Ikumatsu

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Kobieta

Wzrost

165 cm

Waga

49 kg

Urodzony

25 Sierpnia

Znak Zodiaku

Virgo

Kolor Włosów

Blond

Kolor Oczu

Granatowe

Status profesjonalny
Zawód

Właścicielka Baru Ramen

Status personalny
Status

Aktywna

Krewni
  • Daigo, mąż (martwy)
  • Nishiki Matsugorō (ojciec)
  • Matka (martwa)
  • Szwagier
Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 55

Anime (Debiut)

Odcinek 39

Głosy
Seiyū

Asano Mayumi

Galeria Obrazów

Nishiki Ikumatsu (幾松) jest właścicielką Baru Ramen o nazwie Hokuto Shinken (北斗心軒, pl. Serce Domu Sosów). Po śmierci męża sama prowadzi interes.

WyglądEdytuj

HistoriaEdytuj

Ikumatsu z rodzicami

Ikumatsu z rodzicami

Początkowo jej rodzice prowadzili pasmanterię. Nie szło im jednak za dobrze i żyli w nędzy. Gdy ich sytuacja materialna uległa znacznej poprawie, rodzina zaczęła się rozpadać. Pani Nishiki powiedziała córce, że Matsugorō miał słabość do kobiet, a ona straciła cierpliwość, gdy zalecał się do ich pracownicy, po czym wyrzuciła go z domu. Jakiś czas później dotarły do nich wieści, że zmarł. Wówczas pani Nishiki sama prowadziła rodzinny biznes.[1][2] W rzeczywistości jednak mężczyzna uratował tonącego w rzece chłopca i stracił pamięć. Kiedy matka Ikumatsu w końcu go odnalazła, okazało się, że założył już nową rodzinę. Kobieta zmarła sześć lat temu. Matsugorō miał jednak przebłyski pamięci z czasów, gdy Ikumatsu była jeszcze małym dzieckiem i co roku w Nowy Rok przychodził zjeść z nią i jej mężem miskę ramenu.

Jakiś czas później Daigo, mąż Ikumatsu, zmarł, ponieważ został zamieszany w jakiś incydent z Joui.[3] Wtedy też młoda wdowa sama zajęła się prowadzeniem interesu.

OsobowośćEdytuj

Ikumatsu jest zaradną młodą kobietą, która po śmierci męża prowadzi Bar Ramen. Mimo iż nie zarabia dużych pieniędzy spełnia ich wspólne marzenie. Do klientów odnosi się w kulturalny, grzeczny sposób.[4] Nienawidzi jednak Patriotów Joui za to, że zabili jej męża. Nie rozumie dlaczego w swoje sprawy wciągnęli również cywila.[3] Potrafi postawić na swoim, nie obawia się gróźb i nie zwraca uwagi na słowa innych. Samą siebie uważa za głupią, ponieważ nie potrafi zignorować człowieka w potrzebie. W ramach podziękowań dodaje do menu w swoim barze ulubioną potrawę Katsury, sobę.[5]

Ikumatsu, mimo iż jest dziedziczką pasmanterii z luksusowymi materiałami, nie lubi bogactwa. Ze wzruszeniem wspomina czasy, gdy była biedna, ponieważ miała kochającą rodzinę pełną wspaniałych wartości.

FabułaEdytuj

Do baru Ikumatsu wpada Katsura goniony przez Shinsengumi. Jakiś czas później do środka wchodzi szwagier kobiety i dwóch jego znajomych. Wszyscy twierdzą, że są Patriotami Joui. Mężczyzna regularnie przychodzi po pieniądze, których Ikumatsu nie zamierza mu dawać. W ramach zemsty porywa wdowę po swoim bracie z zamiarem sprzedania jej do burdelu. Z opresji ratuje ją Katsura.[6]

Następnego dnia do baru przychodzi stały klient, Sakata Gintoki, który wpada na ramen, kiedy tylko zdobędzie jakieś pieniądze.[7]

Saga BezdomniEdytuj

Ikumatsu opowiada Kagurze, Gintokiemu i Shinpachiemu historię pewnego starszego mężczyzny, który w każdy Nowy Rok pojawiał się w barze, by zjeść miskę ramenu z nią i jej mężem. Po śmierci Daigo tajemniczy klient przestał przychodzić. Pozostawił po sobie jedynie kosztowną chustkę na głowę. Katsura twierdzi, że z pewnością odnalazł szczęście lub po prostu jej ramen mu nie smakuje. Podczas gdy Ikumatsu pracuje i zajmuje się dostawami, Najemnicy i Katsura poszukują wspomnianego klienta baru.

Jakiś czas później odwiedzają ją Kagura i Shinpachi. Kobieta opowiada im swoją historię. Wspomina, że więcej szczęścia dawało jej biedne życie, ponieważ miała wspaniałe dzieciństwo. Gdy ich sytuacja materialna uległa poprawie, więzi rodzinne zupełnie się rozpadły - ojciec zaczął uganiać się za kobietami, aż w konsekwencji żona wyrzuciła go z domu.

Gdy Ikumatsu siedzi w barze, pojawiają się w nim towarzysze jej szwagra. W jej obronie stają Kagura i Shinpachi. Kiedy kobieta biegnie, zostaje zaatakowana, a z ręki wypada jej miska z ramenem. Rzuca się za nią do rzeki. Tonąc przypomina sobie twarz swojego ojca, a z wody wyciąga ją Katsura.

Wieczorem podaje Katsurze miskę ramenu, ale mężczyzna opuszcza lokal. W drzwiach mija się z ojcem kobiety.

RelacjeEdytuj

  • Daigo: Mąż Ikumatsu, który został zamordowany przez Joui. Kobieta z pewnością bardzo go kochała, ponieważ nadal realizuje ich wspólne marzenie i nie zamierza z niego rezygnować. Katsura uważa, że w jej sercu jest miejsce tylko dla niego.
  • Katsura Kotarou: Katsura jest najprawdopodobniej jedynym Patriotą, do którego kobieta nie czuje urazy. Ikumatsu w ramach podziękowań za uratowanie z opresji dodaje ulubione danie Katsury - sobę do menu swoim barze. Dość często przebywa w Hokuto Shinken, gdzie czasem pomaga jako kelner. Gintoki uważa, że mężczyzna ma do niej słabość.
  • Sakata Gintoki: Stały klient Baru. Mają dość przyjazne stosunki, czują się swobodnie w swoim towarzystwie. Gdy srebrnowłosy samuraj wchodzi do sklepu wita go słowami: "Dawno się nie widzieliśmy!".[7]

CytatyEdytuj

  • (Do Katsury Kotarou) "Oboje jesteśmy tacy samy. Jestem tak samo głupia. Ja również nie potrafię zignorować kogoś w potrzebie."[8]

CiekawostkiEdytuj

  • Ma identyczne imię jak gejsza, która ukryła Kogoro Katsurę (postać, na której bazuje Kotarou Katsura) około 1860 roku. Jakiś czas później kobieta została jego żoną.
  • W anime Katsura rozwiązuje uwięzioną Ikumatsu i odchodzi. W mandze zostawia ją związaną.
  • Nazwa baru Ikumatsu nawiązuje do sztuki walki, którą posługiwał się Kenshiro, bohater mangi Hokuto no Ken.
  • W jej barze Hanano Saki przeprowadziła wywiad z Katsurą.

PrzypisyEdytuj

  1. Manga Gintama: Rozdział 431, str. 17-18
  2. Manga Gintama: Rozdział 432, str. 1-3
  3. 3,0 3,1 Manga Gintama: Rozdział 55, str. 11
  4. Manga Gintama: Rozdział 55, str. 6
  5. Manga Gintama: Rozdział 55, str. 20
  6. Manga Gintama: Rozdział 55, str. 4-17
  8. Manga Gintama: Rozdział 55, str. 17

Więcej z Fandomu

Losowa wiki