FANDOM

Okita Mitsuba (沖田 ミツバ) była starszą siostrą Sougo i ukochaną Toshiro Hijikaty. Zmarła na gruźlicę.

WyglądEdytuj

Łudząco podobna do brata. Miała jasnobrązowe włosy, sięgające do ramion i trójkątną grzywkę opadającą na czoło. Pod nią znajdowała się para brązowych oczu.

Mitsuba ubierała się w jasnozielone kimono zdobione kwiatami. Strój przewiązywała żółtym szerokim obi.

OsobowośćEdytuj

HistoriaEdytuj

Okita mitsuba

Nastoletnia Mitsuba

FabułaEdytuj

Saga Mitsuba Okita Edytuj

Okita mitsuba 86

Rodzeństwo Okita

Mitsuba rozmawia z Kondo na temat swojego ślubu. Kiedy w pokoju pojawia się Sougo z Yamazakim jako potencjalną ofiarą, zwraca mu uwagę. Po przeprosinach brata, zostaje oprowadzona po siedzibie Shinsengumi.

Jakiś czas później siedzą razem w kawiarni i rozmawiają na temat ślubu kobiety oraz stanu jej zdrowia. Twierdzi, że dzięki pieniądzom, które jej wysyłał czuje się dużo lepiej. W pewnej chwili pyta Sougo o przyjaciela, którym okazuje się być srebrnowłosy samuraj. Po rozmowie kobieta zaczyna się krztusić i pluć sosem tabasco. Mężczyźni odprowadzają ją do domu. Kiedy Mitsuba wspomina Hijikatę Sougo zabrania jej się z nim spotykać.

Umierająca mitsuba

Mitsuba żegna się z Sougo

Następnie zwraca się do Gintokiego i opowiada mu ich historię. Wspomina o stracie rodziców, o jej relacjach z bratem. Przerywa im jednak Hijikata, na widok którego traci przytomność.

Mistubę przewieziono do szpitala, gdzie przeprasza narzeczonego za przesunięcie ceremonii. Po jego odejściu pojawia się Gintoki z super ostrym jedzeniem. Mitsuba pluje krwią, a jej stan pogarsza się z każda chwilą. Po przybyciu Sougo wyznaje, iż jest z niego dumna, po czym umiera.

CiekawostkiEdytuj

  • Co roku wysyłała Shinsengumi wyjątkowo ostre senbei (ryżowe ciasteczka), które doprowadzały ich do łez.
  • Jej postać oparta jest na osobie Okity Mitsu, najstarszej siostry Okity Soujiego. Kobieta opiekowała się nim aż do jego śmierci.
    • W Gintamie, to Mistuba była słabego zdrowia, a Sougo się nią opiekował.