FANDOM

Gintama t01 r001 005-006
Rozdział 1
Kanji

=天然パーマに悪いやつはいない

Przetłumaczony Tytuł

Nie ma zła w tych z wrodzoną trwałą

Angielski Tytuł

Nobody with Natural Wavy Hair Can Be That Bad

Informacje
Tom Tom 1
Odcinek Anime

Odcinek 3

Nawigacja
Poprzedni
← Brak
Następny
Rozdział 2
Tomy i Rozdziały
Obrazy Rozdział 1

Nie ma zła w tych z wrodzoną trwałą jest pierwszym rozdziałem mangi Gintama autorstwa Hideakiego Sorachiego.

Świat, którym zaczyna władać ktoś z zewnątrz już nigdy nie będzie taki sam. To właśnie przytrafiło się dwadzieścia lat temu Krajowi Samurajów. Czy prawdziwy wojownik może żyć bez swojego miecza?

FabułaEdytuj

Leżący na posłaniu chory mężczyzna tłumaczy dzieciom, czym jest samurajski miecz. Zdaje sobie sprawę, że w tej epoce nie można już się nim posługiwać, ale nakazuje im nie porzucać "ostrza", które mają w swojej duszy.

Sakata 01

Rozwścieczony Gintoki

Okazuje się, że są mieszkańcami dawnego "Kraju Samurajów", który znacznie zmienił swoje oblicze w ciągu ubiegłych dwudziestu lat. Po niebie latają statki, zakazano używać mieczy, a na ulicach można spotkać przybyszy z innych planet. W jednym ze sklepów pracuje Shimura Shinpachi. Chłopak oświadcza, iż wcześniej pracował przy mieczach i dlatego nie potrafi się odnaleźć. Zostaje za to uderzony w twarz, a jego pracodawca uświadamia mu, że samurajowie i miecze przepadli. Do środka wchodzi jegomość przypominający geparda. Zamawia mleko, po czym stwierdza, że żal mu samurajów, ponieważ stracili swoje posady. Wspomina, iż dwadzieścia lat temu próbowali się jeszcze buntować, ale w końcu złożyli miecze. Podkłada nogę Shinpachiemu niosącemu mleko.

Kraj samurajów

Kraj Samurajów

Chłopak uderza z łoskotem o ziemię, wyśmiany przez gości. Właściciel ciągnie go za włosy, nakazując przeprosić klientów. Do całego zajścia wtrąca się inny klient, Sakata Gintoki, który okazuje się być samurajem. Jest zły, bo przez gepardzich jegomości wylał swój czekoladowy napój, którym chciał uzupełnić poziom cukru we krwi. Później odchodzi, a całą winą obarcza się Shinpachiego trzymającego miecz samuraja. Pobity gość okazał się być ambasadorem z Chatoransei, więc zabierają nieszczęsnego kasjera na komisariat.

Tae01

Tae na latającym statku

Udaje mu się dogonić Gintokiego. Ma do niego pretensje o to, że stracił pracę. Tamten wyrzuca mu natomiast, że istnieją samurajowie, którzy za dom mają kilka kartonowych pudeł. Zauważa ich siostra Shimury, Tae i uderza wielokrotnie swojego brata za to, że nie jest w pracy. Później z uśmiechem na ustach siada na skuter Gintokiego, po czym bije i jego. Zabiera go do dojo, gdzie insynuuje, iż powinien popełnić sepuuku. Ten oczywiście odmawia. Dowiaduje się, że dojo jest drogie w utrzymaniu, a uczniowie odeszli, kiedy zakazano używać mieczy. Sakata okazuje się być tzw. "wolnym strzelcem", który wykona każdą robotę.

Naratunek

Gintoki i Shinpachi przybywają z pomocą

Do środka wchodzi trzech mężczyzn z długimi nosami, domagając się zapłaty. Chce by Tae odpracowała dług na latającym statku, gdzie świadczy się usługi dla dorosłych. Pomimo sprzeciwu brata, zgadza się i odchodzi. Jakiś czas później Gintoki i Shinpachi ruszają jej na pomoc. W tym czasie dziewczyna jest napastowana przez wierzyciela. Na statku rozlega się głośny wybuch. Okazuje się, że stoją za tym niezależny samuraj i bezrobotny sprzedawca. Shinpachi przybył, by odebrać siostrę. Twierdzi, że nie potrzebuje dojo, w którym będą nieszczęśliwi. Gintoki sam walczy z przeciwnikami. Po krótkim pokazie siły, bierze nogi za pas. Docierają do ślepego zaułka, w którym białowłosy niszczy źródło zasilania całego statku.

Rodzeństwo Shimura postanawia iść swoją drogą. Shinpachi przyłącza się do samuraja, by odnaleźć swój miecz, a Tae podąża nową ścieżką, przysięgając, że nie zrobi już niczego głupiego.

PostacieEdytuj

  1. Ojciec Shinpachiego i Tae
  2. Shimura Tae
  3. Shimura Shinpachi
  4. Pracodawca Shinpachiego
  5. Sakata Gintoki
  6. Ambasador z Chatran
  7. Wierzyciele
  8. Policjanci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki