FANDOM

546px-Sarutobi-ayame mug
Sarutobi Ayame
Kanji

猿飛 あやめ

Wymowa

Sarutobi Ayame

Inaczej zwany/a
  • Sa-chan
  • Ninja w okularach[1]
Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Kobieta

Wiek

20+

Wzrost

169 cm

Waga

52 kg

Urodzony

2 Czerwiec

Znak Zodiaku

Gemini

Kolor Włosów

Jasny Fiolet

Kolor Oczu

Fioletowe

Cechy dodatkowe

Nosi okulary

Status profesjonalny
Przynależność

Kawiarnia Kunoichi

Poprzednia przynależność

Oniwabanshu

Zawód

Ninja
Kelnerka

Status personalny
Status

Aktywna

Pierwsze wystąpienie
Anime (Debiut)

Odcinki 1-2

Głosy
Seiyū

Kobayashi Yuu

Angielski

Carli Mosier

Galeria Obrazów

Sarutobi Ayame (猿飛 あやめ) najczęściej nazywana Sa-chan jest kobietą-ninja wytrenowaną w Oniwabanshu. Obecnie jest wykwalifikowanym zabójcą, a dorywczo pracuje w Kawiarni Kunoichi.[2]Jest obsesyjnie zakochana w Sakacie Gintokim, do tego stopnia, że go prześladuje. Ma wyjątkowo dużą wadę wzroku, dzięki której bez okularów jest prawie ślepa (nie umie odróżnić ludzi od rzeczy). Nie dziwi to że nie widzi dobrze nawet z okularami. Pomyliła Kagure (przebraną za Gintokiego w 2 części odcinka 97) z Gintokim. Jednak mogło tak być tylko ze względu na jej zauroczenie w nim. Często kłóci się z Otae z różnych powodów.

WyglądEdytuj

Ma długie fioletowe włosy i nosi ciemno-czerwone okulary. Jej szczególną cechą jest pieprzyk pod prawym okiem. Zazwyczaj ubrana jest w strój do sztuk walki, bez rękawów, z czerwoną banderolą owiniętą wokół talii. Na rękach ma ciemno-fioletowe rękawy i nosi szal w tym samym kolorze oraz na lewej piersi ma ochraniacz. Chodzi w czarnych długich butach. Ma w większości odkryte nogi, poza krótkimi spodenkami sięgającymi do 1/3 uda. Zostało pokazane, jak używa wielu rodzajów broni takich jak kunai, metalowe pazury itd. Jednak jej najbardziej charakterystyczną bronią jest natto, które jest sfermentowanymi, lepkimi ziarnami fasoli którą wykorzystuje do spowalniania wrogów.

W męskiej formie ma krótkie włosy z grzywką opadającą na prawą stronę głowy. Nosi strój podobny do tego w który jest ubrana w żeńskiej formie z wyjątkiem długiego, ciemnego płaszczu.

W całej serii, nosiła różne stroje i kostiumy.

OsobowośćEdytuj

Sa-chan jest bardzo głośną postacią. Ma tendencję do krzyczenia i piszczenia, kiedy jest podekscytowana lub zdenerwowana. Często pokazuje że jest perwersyjna. Od odcinka 22 po spotkaniu z Gintokim, pokazuje swoją masochistyczną stronę i zaślepienie samurajem. Gdy pojawia się w mandze lub w anime zazwyczaj prześladuje go. Sakata traktuje ją źle, zwłaszcza gdy go śledzi, ale Sarutobi chętnie z tego korzysta. Nie lubi być porównywana do Kondo Isao, który prześladuje Shimure Tae.

HistoriaEdytuj

Nie wiele wiadomo o przeszłości Sa-chan. Trenowała bycie ninja w Oniwabanshuu, ale później zrezygnowała na rzecz bycia zabójcą. Gdy była na pogrzebie ojca Zenzou wyszło na jaw to, że ona i Wakikaoru były w tej samej klasie.

FabułaEdytuj

Naprzód NinjaEdytuj

43B Sacchan w Kawiarni

Sa-chan podczas pracy w kawiarni

W Kawiarni, w której dorabia Sarutobi pojawiają się Najemnicy i Katsura, którzy chcą dowiedzieć się, jak zostać ninją. Sa-chan odmawia, ale po tym, jak Gintoki zaczyna ją źle traktować postanawia im pomóc. Początkowo tłumaczy im zasady bycia ninją, po czym oprowadza ich po Bulwarze Ninja. Dochodzą w końcu do księgarni, w której rozkazuje im kupić numer swojego ulubionego świerszczyka jednocześnie pozostając niewidocznym.[3] Wieczorem bierze udział w uwolnieniu Elizabeth.[4]

WalkiEdytuj

CytatyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Otrzymała nazwisko po ninja Sarutobim Sasuke (猿飛佐助) bohaterze bajek dla dzieci.
  • W jednym z przypisów w mandze, Sorachi Hideaki tłumaczy dlaczego Sarutobi jest nazywana Sa-chan. Jest to spowodowane tym że Sa-chan jest lepszym zdrobnieniem od Saru-chan, ponieważ Saru w japońskim oznacza małpę.
  • Jest podobna do Ayane z Ninja Gaiden/Dead or Alive i ma zbliżone do niej imię. Jednak jej osobowość sprawia wrażenie podobnej do Kunoichi z serii Warriors. Ayane i Kunoichi są własnością Tecmo Koei i charakter Ayame wydaje się być oparty na nich.
  • Znana jest z bycia prawdziwym stalkerem obok Kondou i Toujou.
  • W sadze Skandalu, Sarutobi ujawniła, że zdecydowała się pomóc w ukaraniu Gintokiego tylko po to by mieć szanse przebywać z nim.
  • Sarutobi jest jedyną damską postacią, którą Gintoki odważył się walnąć. Tylko podczas drugiej części odcinka 97 nie uderzył jej. Być może dlatego że był chory.
  • W odcinku 207, Sarutobi powiedziała, że okulary dostała od swojej zmarłej babci.
  • Sarutobi ma tą samą aktorkę głosową co Kikino Asahina z SKET dance, Amazoness z Arakawa Under the Bridge i Sasha Braus z Attack on Titan.

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Gintama: Rozdział 68, str.4
  2. Manga Gintama: Rozdział 67, str. 5
  3. Manga Gintama: Rozdział 67, str. 5-17
  4. Manga Gintama: Rozdział 68, str. 19

Więcej z Fandomu

Losowa wiki