FANDOM

Obecnie | W młodści
Suzuran prof.jpg
Suzuran
Kanji

寿津蘭

Wymowa

Suzuran

Inaczej zwany/a

Kurtyzana Suzuran

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Kobieta

Status profesjonalny
Przynależność

Yoshiwara

Status personalny
Status

Martwa

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 386

Anime (Debiut)

Odcinek 257

Głosy
Seiyū

Uchiyama Yumi (młoda Suzuran)

Galeria Obrazów

Suzuran uważano niegdyś za najpiękniejszą i najbardziej ekskluzywną kurtyzanę.[1]

WyglądEdytuj

Suzuran była niewysoką, starszą zgarbioną kobietą. W typową dla gejsz fryzurę zwaną shimada wpinała ozdobne złote szpile kogai i grzebień kushi. Na jej pomarszczonej i zapadniętej twarzy wyróżniały się dwie ciemniejsze plamki na czole i ściągnięte policzki sięgające podbródka. Oczy miała zazwyczaj przymknięte. Posiadała też sztuczną szczękę.

Ubierała się w jasne kimono z wyszytymi czerwonymi liśćmi. Przewiązane było szerokim kraciastym obi. Na nogach miała białe skarpetki nazywane tabi. Czasami poruszała się razem z kroplówką.[2]

HistoriaEdytuj

Maizo i Suzuran.png

Suzuran i Maizou

Suzuran uchodziła za dumę Yoshiwary, nikt bowiem nie mógł jej dorównać w tańcu czy śpiewie. Mimo wielu wielbicieli gotowych oddać za nią ostatnie pieniądze, kobieta ograniczała się jedynie do podania im herbaty.[1]

Klientem Suzuran był Tokugawa Sadasada, który wykorzystywał jej urodę w swoich politycznych zagraniach. [3] Natomiast służący Sadasady, Rotten Maizou, szczerze ją pokochał. Pewnego dnia dostał rozkaz od swojego pana – miał zabić Suzuran. Nie mógł tego zrobić i obiecał kobiecie, że uciekną razem z tego więzienia. Przysięgę zapieczętowali zawiązaniem swoich włosów wokół palca. Sadasada dowiedział się o wszystkim, po czym odciął Maizou rękę. Ten nigdy więcej nie pojawił się w Yoshiwarze, a Suzuran wciąż czekała na tego, któremu przysięgła wieczną miłość.[4]

OsobowośćEdytuj

Suzuran dotrzymuje obietnicy złożonej jeszcze w młodości i wyczekuje na pełnię księżyca, by spotkać swojego ukochanego. Pracowała dużo dłużej niż pozostałe kurtyzany i nigdy nie opuściła Yoshiwary, by nie stracić szansy na spotkanie z mężczyzną, któremu przysięgła wieczną miłość. [5]

Suzuran wciąż czuje się młodo i uważa, że mimo swojego podeszłego wieku nadal może przyjmować klientów. Chwali się swoim doświadczeniem, dzięki któremu mogłaby rywalizować z młodszymi koleżankami. Zawodzi ją jednak pamięć, bo nie tylko myli Gintokiego z Maizou, ale zapomina nawet własnego imienia.[6]

FabułaEdytuj

Saga Pierwsza KurtyzanaEdytuj

Gintoki i Suzuran.jpg

Suzuran i Gintoki

Suzuran zaprosiła Gintokiego do Yoshiwary, by podziękować mu za uratowanie dzielnicy. Pojawia się w pokoju z kroplówką w ręce, zgarbiona i wygięta pod nietypowym kątem. Zapomina nawet jak się nazywa. Chwilę później wypada jej sztuczna szczęka, która ląduje na kroczu zaskoczonego samuraja. Potem proponuje młodemu mężczyźnie napicie się alkoholu. Kiedy jednak zaczyna nalewać sake, drży jej ręka i rozlewa wszystko wokoło. Nagle dostaje ataku i pada na podłogę. Hinowa myśli, że kobieta zamierza tańczyć breakdancea, więc gra na shamisenie. Suzuran rzuca się na łóżko, do którego zaprasza też Gintokiego. Kiedy ten podchodzi bliżej, odrywa sobie włos i oplata go wokół jego serdecznego palca, myląc go ze swoim ukochanym. [7]

CytatyEdytuj

  • (Do Tsukuyo) "Dobrzy mężczyźni zawsze dotrzymują swoich obietnic."[8]
  • (Do Rotten Maizou) "Czy znikniesz wraz z księżycem?" [9]

OdniesieniaEdytuj

  1. 1,0 1,1 Manga Gintama: Rozdział 386, str. 3
  2. Manga Gintama: Rozdział 386, str. 7
  3. Manga Gintama: Rozdział 388, str. 14 – 17
  4. Manga Gintama: Rozdział 389, str. 12 - 15
  8. Manga Gintama: Rozdział 399, str. 11
  9. Manga Gintama: Rozdział 399, str. 18

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki