FANDOM

Sadasada
Tokugawa Sadasada
Kanji

徳川 定定

Inaczej Zwany

13 Szogun

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Status Profesjonalny
Przynależność

Rodzina Tokugawa

Zawód

Doradca Szoguna

Poprzedni Zawód

Szogun

Status Personalny
Statut

Martwy

Krewni

Tokugawa Shigeshige (bratanek)
Tokugawa Shigeshige (bratanica)

Pierwsze Wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 388

Galeria Obrazów

Tokugawa Sadasada (徳川 定定) pełnił funkcję trzynastego Szoguna. Był wujem obecnego władcy Kraju Samurajów Tokugawy Shigeshige i księżniczki Soyo.

WyglądEdytuj

Sadasada był średniego wzrostu podstarzałym i otyłym mężczyzną. Na czubku głowy o owalnym kształcie miał włosy spięte w niewielki kok. Posiadał krzaczaste brwi, wąskie oczy i szeroki nos. Jego twarz poorana była zmarszczkami, miał dość duże uszy i tzw. "drugą brodę".

Jego strój składał się z jasnego haori przewiązanego sznurowanym zapięciem ozdobionym frędzlami i pasiastej hakamy.

HistoriaEdytuj

W młodości był częstym gościem Yoshiwary, gdzie odwiedzał swoją ukochaną Suzuran. Dzielnica ta słynęła z rozmaitych spotkań i stanowiła swojego rodzaju źródło wszelkich informacji, w tym politycznych. Sadasada wykorzystał piękno Suzuran, by zająć pozycję szoguna. Zatrudnił organizację zabójców Naraku, celem pozbycia się pozostałych oficjeli.

Znudzony Suzuran rozkazał swojemu lojalnemu słudze zabić kobietę. Nie wiedział, że Rotten Maizou się w niej podkochiwał i nie mógł wyrządzić jej krzywdy. Przysięgli sobie, że uciekną z więzienia, w jakim zamknął ich Sadasada. Kiedy Tokugawa dowiedział się o ich planach, poczuł się zdradzony i odciął Maizo lewą rękę, gdzie na palcu zapleciony był włos kurtyzany. Zdecydował, że jeśli jego sługa kiedykolwiek spotka się z Suzuran, zabije ich obu.

Po inwazji Amanto, upadł 12 szogun, a Bakfu było na skraju destrukcji, Sadasada zajął jego miejsce i odbudował rząd. Ludzie nazywali go "Władcą Oświeconym". Według Isaburo osiągnął to tylko dzięki lojalności, patriotyzmowi i niestrudzonym wysiłkom Maizou. Jako szogun słynął ze swojego rozwiązłego trybu życia i otaczania się konkubinami. Często zatrudniał Jiraię, którego uważano za najlepszego zabójcę. Hattori Zenzo spostrzegł, iż mężczyzna był fanatycznie oddany Sadasadzie i poświęciłby samego siebie, by wypełnić niebezpieczne misje dla dobra kraju.

Zlikwidował Oniwabanshu zastępując ich Naraku, czym umocnił swoją więź z Tendoshu. Podczas cywilnej wojny nazwanej Wojną Joui, Amanto z Tendoshu pomogło zorganizować Czystkę Kansei.

Sadasada odszedł na emeryturę i został doradcą obecnego szoguna Tokugawy Shigeshige.

OsobowośćEdytuj

FabułaEdytuj

Saga Ikkoku KeiseiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jego postać bazuje na osobie Tokugawy Iesady pełniącego funkcję trzynastego szoguna.

NawigacjaEdytuj

Szogun - Władca Edo
PoprzednikNastępca
N/ATokugawa Shigeshige

Więcej z Fandomu

Losowa wiki