FANDOM

Tsukii profile.jpg
Tsukuyo
Kanji

月詠

Inaczej zwany/a
  • Kurtyzana śmierci
  • Tsukki
  • Księżyc Yoshiwary
Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Kobieta

Wiek

20+

Wzrost

170 cm

Waga

52 kg

Urodzony

9 lutego

Znak Zodiaku

Aquarius.gif

Kolor Włosów

Blond

Kolor Oczu

Fioletowe

Cechy dodatkowe

Dwie blizny na twarzy

Status profesjonalny
Przynależność

Hyakka

Zawód

Strażniczka Yoshiwary

Bazy operacyjne

Dzielnica Yoshiwara

Status personalny
Status

Aktywna

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 211

Anime (Debiut)

Odcinek 139

Głosy
Seiyū

Kaida Yuuko

Tsukuyo (月詠) zanana także jako Kurtyzana Boga Śmierci (死神太夫 shinigami tayuu) jest dobrze wyszkolonym ninja, wyspecjalizowanym w posługiwaniu się kunaiem. W młodości była uczennicą zabójcy i późniejszego przywódcy Hyakki, Jirairii. Obecnie jest liderem Hyakki, czyli Strażniczek Yoshiwary (吉原自警団「百華」の頭) - kobiecego oddziału utworzonego przez Housena.

WyglądEdytuj

OsobowośćEdytuj

HistoriaEdytuj

Młoda Tsukuyo.png

Tsukuyo w dzieciństwie

Tsukuyo została sprzedana do Yoshiwary, kiedy była jeszcze dzieckiem. Tam została uczennicą kurtyzany Kamekichi, z którą ciągle wdawała się w kłótnie. Kobietę denerwowało nieposłuszeństwo młodej Tsukuyo, przez co wiązała ją i zamykała w ciemnym pokoju.[1] Dziewczynka znienawidziła podziemne miasto i mieszkające w nim kobiety, ponieważ, według niej, zbyt łatwo zrezygnowały z normalnego życia. Pewnego dnia, gdy poznała najbardziej szanowaną, uznawaną też za najsilniejszą kurtyzanę - Hinowę, jej poglądy uległy diametralnej zmianie. Po nieudanej ucieczce Hinowy, więzi między nią a Tsukuyo stawały się coraz silniejsze, aż po jakimś czasie zaczęły nazywać siebie siostrami.[2] Wówczas Tsukuyo podjęła decyzję o tym, że za wszelką cenę będzie ochraniać Hinowę, a wraz z nią całą Yoshiwarę.[3]

To pragnienie doprowadziło ją do niesławnego zabójcy Jiraii, który zgodził ssię nauczyć ją sztuki ninja. Tsukuyo oszpeciła swoją twarz i odrzuciła kobiece życie.[3] Wychowana przez legendarnego ninja w kompletnym odosobnieniu sama została zabójcą. Kilka lat później mężczyzna poświęcił się dla swojej podopiecznej podczas pożaru Yoshiwary. Po tym wydarzeniu Tsukuyo objęła w dziedzictwie pozycję Jiraii jako przywódcy Hyakki i od tamtej pory służyła Housenowi jako Strażniczka Yoshiwary.

Jednym z głównych zadań Hyakki było łapanie i zabijanie prostytutek, które chciały uciec z czerwonej dzielnicy. W rzeczywistości jednak Tsukuyo szpeciła je i ukrywała w szeregach swojego oddziału.

FabułaEdytuj

Saga Yoshiwara w PłomieniachEdytuj

Tskuyo rzuca fałszywymi kunaiami w Gintokiego, Kagurę i Shinpachiego towarzyszących Seicie. Później zdradza im, że bramy Yoshiwary są monitorowane i rozkazuje im wrócić do dzielnicy Kabuki. Kiedy Seita wyjawia powód swojego przybycia kobieta oświadcza, że nikogo nie dopuści do Hinowy. Wyjaśnia, że czerwoną dzielnicą rządzi Housen, którego nie należy denerwować. Opowiada im, że osiem lat temu Hinowa próbowała uciec z małym Seitą, ale została schwytana i pobita. Jej opowieść przerywa pojawienie się Abuto.[4] Gdy mężczyzna biegnie w stronę chłopca, Tsukuyo rzuca w niego kunaiami, ale zostaje z łatwością pokonana. Po chwili pojawiają się jeszcze Ungyou i Kamui. Po silnym wstrząsie Tsukuyo ratuje lecących w dół towarzyszy. [5] Chwilę później cała czwórka ukrywa się w jednym z pomieszczeń. Kobieta ma żal do siebie, że pozwoliła na porwanie Seity, toteż postanawia pomóc Najemnikom i przywrócić Yoshiwarze słońce.[6]

Tsukuyo przychodzi przed drzwi pokoju Housena. Ku zaskoczeniu członkiń Hyakki przyprowadza ze sobą trzy nowe dość specyficzne towarzyszki. Strażniczki niechętnie wpuszczają je do środka, gdzie od razu zostają zaatakowani.[7] Otacza ich oddział Hyakki. Kobiety nie mogą uwierzyć w zdradę swojej przywódczyni.[8] Tsukuyo postanawia samotnie stawić czoła swoim podopiecznym. Oddaje swoją fajkę Gintokiemu i obiecuje, że nie zginie. W rzeczywistości jednak zdaje sobie sprawę ze swojej straconej pozycji.[9] Przez jakiś czas nie odpowiada na ataki Hyakki. Gdy wreszcie zaczyna się bronić kobiety wytrącają jej kunai z dłoni. Jednakże po chwili same rezygnują z dalszej walki i wyznają, że chcą ją chronić, ponieważ dla nich jest księżycem Yoshiwary.[10]

Po krótkim odpoczynku Tsukuyo wraz z 48 pozostałymi członkiniami Hyakki zjawia się w sali, w której Gintoki walczy z Housenem.[11] Kobieta kilkakrotnie wydaje rozkaz do ataku i rzuca się na Króla Nocy, ale za każdym razem zostaje odrzucona na bok. Gdy zostaje unieruchomiona przez kilka desek, a Housen przymierza się do ataku, Gintoki staje w jej obronie.[12]

W końcu wspólnymi siłami i podstępem Najemnicy pokonują władcę Yoshiwary, który spala się w gorącym słońcu.[13] Jakiś czas później Tsukuyo siedzi wraz z Gintokim, Kagurą, Shinpachim, Seitą i jego matką w skąpanej słońcem czerwonej dzielnicy. Wyjaśnia, że chcą zbudować nową Yoshiwarę, w której dzieci nie będą cierpiały, a dokonać tego może jedynie Hinowa.[14]

Saga Czerwonego PająkaEdytuj

Tsukuyo spaceruje ulicami Yoshiwary, gdzie zderza się z mężczyzną z tatuażem pająka na szyi. Nad ranem kolejnego dnia ma koszmary o swojej przeszłości. Wówczas do jej sypialni wbiega Seita, który karze jej się pospieszyć i spotkać z Najemnikami. Hinowa prosi ich o pomoc w walce z gangiem narkotykowym, który utworzył się w Yoshiwarze pozbawionej ochrony Housena. Niechętny podjęcia się tego zadania Gintoki towarzyszy Tsukuyo, która prowadzi go do baru Szkarłatnego Pająka.

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Gintama: Rozdział 212, str. 11
  2. Manga Gintama: Rozdział 212, str. 12- 14
  3. 3,0 3,1 Manga Gintama: Rozdział 212, str. 16
  4. Manga Gintama: Rozdział 212, str. 3-19
  5. Manga Gintama: Rozdział 213, str. 2-17
  6. Manga Gintama: Rozdział 214, str. 14-19
  7. Manga Gintama: Rozdział 215, str. 10-14
  8. Manga Gintama: Rozdział 216, str. 3-7
  9. Manga Gintama: Rozdział 216, str. 10-16
  10. Manga Gintama: Rozdział 217, str. 5-14
  11. Manga Gintama: Rozdział 223, str. 16-19
  12. Manga Gintama: Rozdział 224, str. 8-15
  13. Manga Gintama: Rozdział 226, str. 3-12
  14. Manga Gintama: Rozdział 228, str. 14-18

Więcej z Fandomu

Losowa wiki