FANDOM

541 zabójca naraku sędzia.jpg
Utsuro
Kanji

Inaczej zwany/a
Charakterystyka
Rasa

Ludzie

Płeć

Mężczyzna

Status profesjonalny
Przynależność

Tendoshu

Poprzednia przynależność

Naraku

Bazy operacyjne

Siedziba Tendoshuu

Status personalny
Status

Aktywny

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 541

Utsuro (虚) był pierwszym przywódcą organizacji zabójców Naraku. Obecnie należy do Tendoshuu. Kanji w jego imieniu oznacza próżnię, pustkę.

WyglądEdytuj

OsobowośćEdytuj

Utsuro dzięki swojej determinacji i oddaniu sprawie Tendoshuu, w końcu sam staje się jednym z nich. Nie wybacza braku lojalności swoim podwładnym, a karę za niesubordynację wymierza nawet po kilku latach. Wypomina Mukuro, obecnie Imai Nobume, zdradę której dopuściła się jeszcze będąc dzieckiem.
Cechuje go niezwykła brutalność. Nie daje odetchnąć Kagurze i atakuje jedynie po to, by zabić. Wzbudza też strach w swoich oponentach - Imai zdająca sobie sprawę z jego umiejętności rozkazuje wszystkim uciekać z pola walki, natomiast według Sougo jest on jego pierwszym przeciwnikiem, którego być może nie będzie w stanie pokonać. Nic dziwnego, że jest określany mianem Shinigami (pl. bóg śmierci). Według Oboro ma on wymierzać sprawiedliwość w imieniu samych niebios.
Wypowiada się w nieco enigmatycznie, co jest charakterystyczne dla członków Naraku. Ubiorem i sposobem poruszania się chce podkreślić swoją rolę Yatagarasu - kruka będącego w mitologii japońskiej posłańcem bogini słońca. Sam również nazywa siebie prawdziwym Yatagarasu, przed którym nikt nie ucieknie.[2]

HistoriaEdytuj

Utsuro był dowódcą Naraku i przełożonym Mukuro, która w dzieciństwie nie wykonała jego rozkazu zamordowania Sasakiego Isaburo.[3] Dzięki swojemu oddaniu niebiosom, w końcu sam stał się jednym z członków Tendoshuu.[4]

FabułaEdytuj

Saga InugamiEdytuj

Utsuro wraz z pozostałymi członkami Tendoshu obserwuje biegającego po mieście boskiego psa - Inugami.[5]

Saga Żegnaj ShinsengumiEdytuj

Utsuro kontra Sougo.jpg

Utsuro atakuje Sougo

Utsuro przybywa na Wyspę Kokujou na jednym z latających statków należących do Tendoshu. Według Oboro pojawił się, by wymierzyć sprawiedliwość w imieniu niebios. Swoją obecnością zaskakuje Gintokiego.[6] Krótko po wylądowaniu rzuca laską Naraku w Kagurę, którą ochrania Imai. Chwilę później trafia ją sztyletem w brzuch[7] i oskarża o zdradę swoich przełożonych. Po krótkiej rozmowie rzuca się do ataku, ale na drodze staje mu Kagura. Zaskakuje go obecność samotnego królika, ale bez trudu brutalnie rozprawia się z rudowłosą nastolatką. Równie szybko powala Nobume. Na polu walki pozostaje jedynie Okita Sougo. W bezpośrednim starciu Utsuro przecina mu kataną ramię i plecy.[8]

Bronie i UmiejętnościEdytuj

BrońEdytuj

  • Zanpakutō - Utsuro określany mianem Shinigami (Boga Śmierci) posługuje się podobnie jak bohaterowie mangi Bleach Zanpakutem, czyli Mieczem Ścinającym Dusze. Występuje on w formie Tensa Zangetsu (天鎖斬月, Niebiański Łańcuch Tnącego Księżyca). Tą samą bronią włada Ichigo Kurosaki, główny bohater wspomnianej mangi.

UmiejętnościEdytuj

  • Sztuka walki: Utsuro, podobnie jak Oboro, wykorzystuje punkty witalne znajdujące się na ciele człowieka, dzięki czemu całkowicie dominuje podczas walki.

WalkiEdytuj

OdniesieniaEdytuj

  1. Manga Gintama: Rozdział 542, str. 5
  2. 2,0 2,1 Manga Gintama: Rozdział 542, str. 9
  3. Manga Gintama: Rozdział 542, str. 6
  4. Manga Gintama: Rozdział 542, str. 20
  5. Manga Gintama: Rozdział 72, str. 7-8
  6. Manga Gintama: Rozdział 541, str. 10-11
  7. Manga Gintama: Rozdział 541, str. 18-19
  8. Manga Gintama: Rozdział 542, str. 5-20

Więcej z Fandomu

Losowa wiki