FANDOM

Yamazaki Sagaru (山崎 退) jest szpiegiem Shinsengumi. Znany jest ze swojej miłości do badmintona, często sam gra w badmintona zamiast pracować (Często jest karcony za to przez Vice-dowódcę Hijikatę Toushirou).

Bardzo lubi kiełbasę Shinsengumi. Jednak podczas misji, stara się ograniczyć swoją dietę, jedząc tylko anpan z mleka (których nie znosi).

Okazał się jednym z najwierniejszych poddanych Kondou w przeddzień buntu Shinsengumi (Odcinek 102).

WyglądEdytuj

Yamazaki ma czarne włosy oraz ciemnobrązowe oczy. Prawie zawsze nosi przy sobie katanę oraz rakietę do badmintona, którą macha, gdy tylko nadarzy się okazja. Strój w jakim występuje to mundur Shinsengumi. Chociaż w odcinku z Katsurą i Kapitanem Smokiem ma na sobie czarny strój szpiega. A w 203, podczas ataku brodawek, można zobaczyć go ze złotą czupryną, papierosem i bazooką.

Galeria YamazakiegoEdytuj

OsobowośćEdytuj

Jest uosobieniem prostoty, niemal na równi z Shinpachim.

HistoriaEdytuj

Nie wiele wiadomo o przeszłości Yamazakiego. Dowiadujemy się jedynie, że dołączył do dojo Kondo, przed założeniem Shinsengumi i uczęszczał tam z Sougo i Hijikatą.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego miłość do tenisa w Odcinku 66 to luźna parodia anime "Prince of Tennis".
  • Podkochuje się w Tamie.
  • Według Sorachiego, imię Yamazakiego, "Sagaru", znaczy "Zrób krok w tył, sprawdź o co chodzi i spokojnie sobie tym poradź".
  • Pomimo braku czasu na ekranie, przeszedł do głównej dziesiątki w ankiecie najpopularniejszych postaci Gintamy. Ale nawet z jego popularnością, Sorachi wyraźnie stwierdził, że nigdy nie będzie na okładce mangi Gintamy.
  • Jego imię jest oparte na historycznym Yamazakim Susumu.